Itt a piros! Hol a piros? - Vállalkozásfejlesztés, óh! ...
Pályázzunk! Igen ám, de mire? Azt még nem tudom!...

Nem megy az eladás? Értékesítési tréning!
Ők aztán igazi profik! De akkor mit keresnek itt?...

Hogyan válasszunk ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót?
Lássuk csak, www.lap.hu! Hoppá, itt 252 (!) ilyen cég van. És ez sok, vagy kevés?...

2007. szeptember 30.

Itt a piros! Hol a piros? - Vállalkozásfejlesztés, óh! ...

Beindult az Új Magyarország Fejlesztési Terv! Pályázzunk! Igen ám, de mire? Azt még nem tudom, először is iratkozzunk fel egy hírlevélre!

Egyik barátom egy vaskereskedés vezetője. Ez cége nevéből ugyan nem derül ki, mert sem nem "Iron-Trade", sem nem "Ferro-Ker". A közelmúltban feliratkozott egy pályázati tanácsadó cég hírlevelére.

Zúdul is rá az információ rendesen. Sok-sok pályázatot írnak ki, szinte mindenre lehet pályázni. Beindult az Új Magyarország Fejlesztési Terv!

Azóta tudja is a barátom, hogy pl. kerékpárutak létesítésére szeptember 30-áig lehet pályázni. Állattartó telepek fejlesztésére, pedig november végéig. Hacsak el nem fogy idő előtt a keret.

Lehet pályázni, továbbá a Magyar - Argentin Kormányközi Tudományos és Technológiai Együttműködésre fordítható pénzekre, de lehet pl. az "Év könyvtára 2007" cím elnyerésére is. Meg még sokminden másra is, szinte mindenre!

A telemarketing meg mire való? Jönnek is az ajánlatok, bőségesen. Ismeretlen cégek, ismeretlen telemarketingeseitől ...

... engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét ... (arra, ami Önnek jó, mert ...)

-.Jó napot kívánok, Nagy Krisztina vagyok a "Megnyerjük" pályázatíró cég képviseletében. (levegővétel nélkül) Engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét a most megjelent pályázati lehetőségekre. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében most lehet, pl. akadálymentesítésre, állattartó telepek korszerűsítésére, de a megújuló energiák hasznosítására is pályázni. (a levegő még mindig tart) Ha megengedi, elküldöm cégünk adatlapját, melyre be kellene jelölnie, hogy milyen fejlesztési igényei vannak Önnek az elkövetkezendő 5 évben. ???
- Tényleg, milyen igényeim is vannak nekem? - elmélkedik barátom.

... akkor mi ingyenesen figyeljük ... (majd kiválasztjuk azt, ami Önnek jó ...)

-.Jó napot kívánok, Kiss Evelin vagyok a "Profizmus" pályázati tanácsadó cégtől. Cégünk piacvezető a szakterületén, eddig több, mint ezer pályázatot írtunk már meg. Sikerarányunk 85% feletti. Azért nem 100%, - tudja - mert az ügyfelek sokszor nem is tudják, hogy mire akarnak pályázni. De ezt nem is mindig lehet tudni, ezért akciós ajánlatunk a következő. (ő is jól bírja levegővel) Ha most kötünk egy 3 éves keretszerződést, akkor mi ingyenesen figyeljük, hogy Önnek milyen pályázati lehetőségei lesznek. Ha lesz olyan, vagy hasonló, pl. hígtrágya elhelyezés, vagy fürdőfejlesztés, stb., akkor megírjuk ingyen, majd, ha nyer, akkor Ön befizet nekünk 12% sikerdíjat. Ajánlatunk egyedülálló a piacon, ha most szerződünk, akkor további 15% engedményt is adunk!
- Ez aztán az akció! - lelkesedik barátom.

... ha megengedi, elküldöm Önnek cégünk adatlapját ... (ami Önnek azért jó, mert ...)

-.Jó napot kívánok, Kovács Anita vagyok a "Csak velünk" pályázatíró cégtől. Cégünk piacvezető a pályázatíró cégek piacán. (Vajon hányan vezetik ezt a piacot?)
- Tisztelt Uram! Ha Ön most rámegy a honlapunkra, letöltheti cégünk adatlapját, melyen bejelölheti, hogy milyen pályázatok érdeklik. Utána mi pályázatfigyelésünk alapján - mely ingyenes - kikeressük az önnek legjobban megfelelő pályázati lehetőséget, majd ... innentől már ismerős a szöveg.
- Hölgyem, én a vállalkozásom fejlesztéséhez szeretnék pályázati forrást nyerni. Tudja, nekem egy ... elmondani ugyan nem sikerült, hogy neki egy vaskereskedése van, hiszen itt a telefonos kisasszony beszél, az ügyfélnek meg k ..., nemdebár.
- Vállalkozásfejlesztés? Arra aztán bőségesen van ajánlatunk. Most például lehet pályázni állattartó telepek korszerűsítésére, vagy kerékpárutak létesítésére, de pl. ...
- Igen, tudom Hölgyem, meg pl. a Magyar-Argentín Kormányközi ... - így barátom.

Emlékszik még? Itt a piros! Hol a piros? ...
Ön hányszor találta el? Én egyszer sem.
Még szerencse, hogy új játékot mindig lehetett kezdeni ...





2007. október 14.

Nem megy az eladás? Értékesítési tréning!

Mindig tudjuk, milyen gyógyszer kell? Vagy csak a tüneti kezelésig jutunk? Egy értékesítési tréninggel minden megoldható?


Másfél évvel ezelőtt részvettem egy három napos értékesítési tréningen. Nyílt tréning volt, azaz mindenhonnan fogadtak jelentkezőket. Tizenketten voltunk hallgatók - ideális létszám, a trénerek álma - jól kezelhető egy ekkora csoport. Még akkor is, ha heterogén. Többféle üzletágat, munkakört, beosztást képviseltünk. Életkorban, felkészültségben, értékesítési tapasztalatban is széles volt a skála.

Már az első nap délelőtt feltűnt nekem, hogy három srác, akik ugyanattól, a speciális ipari berendezéseket értékesítő és szervízelő cégtől jöttek, "kilógnak a sorból". Valahogyan nem illenek közénk. Hamar kiderült, hogy az átlagnál sokkal képzettebbek, értékesítéstechnikai ismereteik, gyakorlatuk, messze az átlag fölöttiek.

Ők aztán igazi profik! De akkor mit keresnek itt? ...


Többünkben felvetődött ez a kérdés, valószínűleg a trénerben is. Engem is rendkívüli módon izgatott a dolog, szünetekben beszélgetéseket kezdeményeztem velük, de csak semmitmondó hülyéskedésekig jutottunk. A vacsora utáni sörözés közben aztán minden kiderült.

Elmondták, hogy a cégüknél átlagosan 14 - 15 értékesítő dolgozik. Ők hárman a legeredményesebbek. Ők hozzák (pontosabban hozták) a teljes értékesítési bevétel kb. 3/4 részét.

(Tipikus Pareto-elv, ez a 20-80-as szabály. De erről majd később, egy másik cikkben.)

Azért küldte a főnök pont őket erre a tréningre, - és nem azokat, akikre igazán ráfért volna egy kis "frissítés" - mert az utóbbi két hónapban jelentősen visszaesett a teljesítményük. Mondjuk a harmadára.



Talán elfelejtették a szakmát?


Lehet, talán ezért vannak itt. Meg talán azért is, mert a tréning cég értékesítője jókor érkezett. Micsoda véletlen!

Ez így logikus is, vagy nem?
Diagnózis, majd orvosság. Ahogy kell: Fejfájás - Kalmopyrin!

Ha nem megy az eladás - értékesítési tréning! ...


Na még jó!

Azt is elmondták a srácok, hogy mivel ők - a tiszta jutalékos rendszerben - eladási teljesítményeik alapján ötször, hatszor kerestek többet egyik-másik kollégájuknál, a főnök a jutalékkulcsaikat "ösztönzés okán" nemhogy progresszíven növelte volna, hanem folyamatosan csökkentette!

Nekik ez nem esett túl jól, hangot is adtak elégedetlenségüknek. A főnök indoklása erre: - Ti így is sokat kerestek! Ezek az aránytalanságok feszültségeket okoznak a cégben, nem lehetnek itt ekkora különbségek!
A "megspórolt" jutalékból pedig ösztönözte további gyenge értékesítési teljesítményre a többieket.

- Megkérdezte, hogy miért nem megy az értékesítés? Hogy mi lehet az oka? vagy
- Hogyan segíthetne nektek? - kérdeztem.
- Nem, csak állandóan üvöltözött. Túl voltatok fizetve! Majd én megmutatom! Ki lesztek rúgva!, meg hasonlók - mondták.

Mit tett tehát a három profi értékesítő erre?

Ugye könnyű kitalálni? Hát persze!

Ők már két hónapja nem az értékesítéssel foglakoznak ...
Pontosabban azzal, hiszen éppen a saját profizmusukat értékesítik.


Ugyanis előrehaladott tárgyalásban vannak a konkurenciával. Mostmár csak egy-két apróság vár tisztázásra, majd következik a felmondás.
És a többi: a vevőlista, az üzleti adatok, a személyes kapcsolatok, ... soroljam még?

(A fluktuáció sokkal többe kerül, mint elsőre látszik! Erről majd egy következő cikkben.)

Addig is: Ha nem megy az eladás - értékesítési tréning kell!
Természetesen! ...





2007. október 28.

 

Hogyan válasszunk ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót?

Ez nem probléma! Hogy honnan? Hát az Internetről!

Lássuk csak, www.lap.hu! Hoppá, itt 252 (!) ilyen cég van. (Ez sok, vagy kevés?) Na nem baj, valamelyik majdcsak leírja, hogy hogyan kell ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót választani. Hiszen ők a szakemberek!

Az egyik részletesen leírja az ISO szabványt. A másik helyettünk megcsinál mindent. Persze, mindegyik magát ajánlja, hiszen ők a legjobbak. De azt, hogy hogyan kell választani ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót, sehol sem találom. Na végre, talán ez! Kár, hogy ezt a honlapot 46-ikként próbáltam, megtalálhattam volna előbb is. De ilyen az én szerencsém! Na nem baj, nézzük, hiszen azt írják, hogy szeretnének segítséget adni a kiválasztáshoz.

Két szolgáltató között nehéz különbséget tenni, amíg nem próbáltuk ki őket .

Ez bizony igaz! De melyik az a kettő? Bárcsak már ott tartanék, hogy csak kettő lenne! Ehelyett csak ezen az oldalon 252 van. Vagy az egyik éppen ez? Akkor, pedig melyik a másik? Vagy másik kettőről van szó? Aztán meg hogyan lehet kipróbálni őket? Van egy ötletem: kötelezettségektől mentes próbafeladatok megoldásával! Vagy ez lehet, hogy nem túl jó ötlet? Akkor mégis, mivel?

Olvassunk tovább, majdcsak kiderül!

Aki olcsóbb, az azért tud olcsóbb lenni, mert kevesebbet dolgozik a cég ISO 9001 rendszerén .

Puff neki! Mi az, hogy olcsó, meg drága? Meg, hogy sok, vagy kevés? Mihez képest?

Első munkahelyemen, - egy állami nagyvállalatnál, huszonöt évvel ezelőtt - annak volt több a fizetése, aki "sokat"(!) dolgozott. Legalábbis úgy csinált. Mondjuk, bennmaradt munkaidő után. Mindenesetre tovább, mint a főnöke. Szöszmötölni. Hogy mit csinált, egyáltalán csinált-e valamit, azt milyen minőségben, vagy mire volt az jó, az nem érdekelt senkit.

Újabb ötlet:

Érdemes ellátogatni a felkészítő honlapjára, hogy meg tudjunk győződni szolgáltatásai minőségéről .

Na, ez már egy viszonylag jó ötlet. Akkor nézzük tovább azokat a honlapokat! Hogyan lehet meggyőződni egy honlapról az ajánlott szolgáltatás minőségéről?

Talán a tartalom alapján: Válasszunk olyan céget, amelyiknek a szolgáltatásai kiváló minőségűek! Vagyis, szolgáltatásai kiváló minőségűek! Tehát, kiváló minőségűek!

Ez nem volt túl jó ötlet, hiszen mindenki ezt írja magáról. Csak éppen másként.

Az egyik a referencialistája hosszúságára, a másik szakértői felkészültségére, a harmadik cége sokoldalúságára hivatkozik. Meg különben is a honlapjára mindenki azt ír, amit akar. Vagy nem? Vannak, akik egyenesen odaírják, hogy ők márpedig másképp. . Igen, de miképp? És mit másképp? Az persze nem derül ki. Talán másképpen áraznak? Nem, nem. Másképpen a legjobbak! Vagy mégsem? Egyáltalán, hogy lehet másképpen a legjobbnak lenni? Vagy manapság már nem elég a szokásos módon a legjobbnak lenni? Na, de ez itt nem a találgatások helye!

Akkor jobb híján nézzük a formát: Válasszunk olyan céget, amelyiknek szép, tetszetős, mutatós, érdekes, "dizájnos", sőt, "trendiül" trendi, - vagy milyen lehet még - a honlapja? ...

Ez sem volt túl jó ötlet, mert hiszen egyrészt ezek eléggé szubjektív kategóriák, ugye. Egyáltalán, milyen az a szép? Vagy milyen az a tetszetős? Másrészt pedig ezeket a honlap készítője teszi ilyenné és nem a szolgáltatás minősége. Vagy egy mutatós honlap gazdájának a szolgáltatásai is jók? Igen?

Én már eddig 67 cégnek győződtem meg a szolgáltatásai minőségéről, de még mindig nem tudom, hogy hogyan is válasszak ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót? Mondja már meg valaki!

Nyugi, nyugi! Itt van már a tutti:

Első szabály: Fizessünk meg egy jó tanácsadót, mert megéri!

Na végre, mostmár teljesen képben vagyok. Mit kell ezzel annyit t..? Egy jó tanácsadót kell választani! És persze azt meg is kell fizetni! Mert az bizony megéri! Értem már, elvégre szakemberek mondták!

No, akkor azonnal választok is egy jó tanácsadót!
Hogy honnan? - Hát az Internetről! .


(folyt köv.)