Történetek - tanulópénz helyett...

Eddigi történeteink tartalomjegyzéke itt található:

Tartalomjegyzék

"Minőségi" minőségügyi tanácsadót pedig választani kell!

Egy korábbi cikkem arról szólt, hogy hogyan válasszunk ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót. Ott abban maradtunk, hogy: Egy tanácsadót, sőt minőségi tanácsadót kell választani! Hogy honnan? Hát az Internetről! 

A múlt nyáron szőlőlugast készítettünk. Természetesen mindannyian egy jó, mit jó, egyenesen "minőségi" lugasban gondolkodtunk. Naná, még jó, nehogy már valami gagyi! De tulajdonképpen mit is akartunk mi akkor csinálni? 

A lakatos kizárólag a hegesztési varratok megfelelőségével volt elfoglalva. (Hál' istennek!) Az én preferenciám a stabilitás és a funkcionalitás volt, hogy ti. hová, milyen szelvényű vasanyag kerüljön. (Mérnök is vagyok, meg hát ne is pazaroljunk!) 

A vége felé a szomszéd is arra jött és csak annyit kérdezett, hogy milyen színű lesz a lugas? (Piros lett, de már nem látszik, mert betakarta a szőlő.)

Mindenesetre úgy néz ki jó, - mi az, hogy jó - egyenesen "minőségi" lett a lugasunk! 

Egy pillanat! Most akkor mitől minőségi a minőségi?

Hát, ... most ezt így pontosan nem tudnám megmondani, ... de ha tudtunk minőségi szőlőlugast készíteni, nehogy ne tudjunk már választani egy jó, - hova tovább - "minőségi" minőségügyi tanácsadót.

A tanácsadónak a honlapja is jó, nem igaz? De mégis milyen? Hát, meggyőző. De miről győz meg? Hát arról, hogy jó! Akkor válaszuk ki azt a céget, amelyiknek meggyőző a honlapja! ...

Rajta! Számítógép, papír, ceruza, majd mindegyikről jegyzeteket készítek. Én "előszűrök", aztán már csak a legjobbakat, a legmeggyőzőbbeket nézzük végig újra. Majd akkor már beszáll az üzlettársam is.

- Hányat néztél eddig meg? - kérdezi.

- 67-et, abból 10 az egészen jó. Tudod, olyan meggyőzőek. Majd ezekből közösen választunk! Nézzük csak! 

Ez egy kis cég lehet, mert kevés a referenciája. Lehet, hogy még kezdők? Akkor viszont biztosan olcsók is, ugye? Ez meg egy nagy cég. Micsoda referencialista! Ezek profik, de akkor drágák lehetnek, nem?

A kicsik, azok biztosan kezdők, ... hát tudod, ... nehogy már a mi pénzünkön tanuljanak! Még akkor sem, ha olcsók! 

A nagyok, azok biztos, hogy profik, ... hát tudod, ... ezek már biztosan csak úgy rutinból dolgoznak. Majd jól elnagyolják itt nekünk a dolgokat, meg még a gatyánk is rámegy!

Ezek, meg mindenhez értenek. Nézd csak meg! Nyolc féle irányítási rendszer, 16 féle tréning, pályázatok, meg miegymás.

Persze, mindenhez, mi? Az nekem eleve gyanús! Én úgy tudom, Leonardo volt az utolsó polihisztor!

Oda nézz! Ez a honlap jól ki van találva, úgy, ahogy van, profi! "Flash", zene, beúszó képek, meg vibráló betűk, micsoda szakmaiság! Meg, hogy ők "másképpen"... 

Ez neked profi? Hát nem is értem a szövegüket, tele van idegen szavakkal. A menüjét nem is lehet kezelni. A zenéjük meg egyenesen idegesít, egyáltalán minek ide zene? Meg, mihez képest ők másképpen?

Na, ez elég gyenge! Leginkább, mert kék, ráadásul milyen kék! A betűtípus, meg, - hát tudod, hogy is mondjam - nevetséges. Ez egy komolytalan cég lehet! 

Ne viccelj már! A kék éppen hogy komolyságot sugároz. Nézd csak meg, minden pénzintézet honlapja kék. Ez biztos, hogy komoly cég lehet!

Ezek, meg itt azt írják, hogy "testreszabott" termékek, meg "teljeskörű" szolgáltatások ...

Téged még ilyenekkel meg lehet etetni? Olyan, hogy "testreszabott", meg "teljeskörű", olyan nincs is! Micsoda ékesszólás ez?

- Te, itt valami nagyon nem kerek! - mondja barátom. - Nem kellene még tovább keresni? Hátha megtaláljuk ...

- De, csak mostmár csináld Te egyedül!

- Jó, de mégis, milyeneket keressek? 

- Hát, ... tudod, ... olyan, ... meggyőzőeket!

Második szabály: Válaszd azt a tanácsadó céget, amelyiknek meggyőző a honlapja! 

Hogy miről győzzön meg? 

Hát arról, amiről Te magadat is meg akarod győzni! 

Például, hogy meggyőző legyen! ...

(folyt. köv.)