Felajánljuk Önnek és cégének...

a TechnoQua Management Consulting cégcsoport szakértőinek közel 100 éves munkatapasztalatát, amit a legkülönbözőbb szak- és menedzsment területeken szereztünk, valamint több, mint 1000 cég működése ismeretének előnyeit, melyeket kis- és közepes vállalkozásoknál, nagyvállalatoknál végzett oktatási-képzési-, rendszerépítési- és auditálási tevékenységeink eredményeképpen szereztünk és folyamatosan bővítünk.

Bővebben...

Jedi, vagy Darth Vader?

Ugye Ön sem szeretne "megvezetős" Darth Vaderekből választani? Akik persze Jediknek nevezik magukat, még papírjuk is van róla. 

Biztos vagyok benne, hogy ahogyan engem is, Önt is nap, mint nap keresik ismeretlen cégek ismeretlen telemarketingesei, hogy felajánlják szolgáltatásaikat.

Legyen szó akár menedzsment tanácsadásról, vezetési tréningekről, ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszerépítésről, vagy éppen auditról, a vállalkozásfejlesztési célú pályázatfigyelésről, meg írásról már nem is szólva. Emellett folyton jönnek az e-mailek. Tömegével. Jobbnál jobbnak tűnő ajánlatok, jobbnál jobbnak tűnő cégektől! Választani nehéz, ha egyáltalán lehetséges. 

Vajon miért van az, hogy az ilyen ajánlkozók saját portékájukat és magukat mindenáron ránk akarják sózni? 

Először is, mert ebből élnek. Másodszor talán, mert kellően elfogultak és magabiztosak ahhoz, hogy dönteni akarjanak helyettünk. Abban ugyanis, hogy saját termékük és szolgáltatásuk, meg ők maguk jelentik számunkra a lehető legjobb megoldást. Ez persze nem baj. Hallottunk-e már olyat, (persze szigorúan másoktól) hogy a gyerek úgy megy el felvételizni az egyetemre, hogy azt mondogatja, úgysem vesznek fel. Felveszik-e az ilyet? Vagy képzeljük el, hogy egy sportoló azzal indul el az olimpián, hogy neki elég a harmadik, vagy a negyedik hely. Vajon hányadik lesz az ilyen? 

Teljesen természetes az is, hogy az ilyen jelentkezők kivétel nélkül mindig azt a szolgáltatást ajánlják, amellyel ők maguk foglalkoznak. Vagy hallott már esetleg arról, hogy egy tréningcég vezetője azt mondta volna, hogy Önnek márpedig nem tréning kell, hanem sokkal jobban jár egy ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszer kiépítésével? Nem? Vagy mondta-e már valaha Önnek minőségügyi felkészítő, hogy cégüknél felesleges irányítási rendszert működtetni, írasson inkább egy gépbeszerzési pályázatot, vagy menjen el egy vezetői tréningre? Mert ezekkel sokkal jobban jár. Ugye, ugye?

Vajon honnan tudják ezek a cégek, hogy milyen menedzsment eszköz a megfelelő, vagy éppen szükséges nekünk ott és akkor? 

Tudják-e, vagy tudhatják-e egyáltalán, hogy vezetési tanácsadás, értékesítési tréning, esetleg ISO 9001:2000 minőségmenedzsment rendszerépítés, vagy egy EU-s vállalkozásfejlesztési pályázat lenne a leghasznosabb? Persze, hogy nem tudják, csak próbálkoznak! A baj természetesen nem az, hogy mindenki azt ajánlja, amivel foglalkozik. Az sem, hogy cégét, vagy magát ajánlja. 

A baj csak az, hogy látatlanul, cégünk és igényeink alapos ismerete nélkül tesznek ajánlatot. 

Csak úgy, bele a vakvilágba! Persze statisztikai alapon bejöhet a dolog, hiszen 100 ajánlatból biztosan több nyer, mint 10-ből. Bekötött szemmel is bele lehet találni nagy ritkán a 10-es körbe, vagy nem? Ez ugye nyilvánvaló. Igen ám, csak az is nyilvánvaló, hogy az ilyen üzletek kimenete, illetve "eredménye" majdnem biztosan az elégedetlen cégvezető lesz. Tudja, akik háromból ketten vannak. Hogy miért? Csak azért, mert Jedi helyett Darth Vadert választották. 

Tegyük fel, nyilvánvalóvá vált, hogy cége jelenlegi helyzetén, hosszabb távon egy ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszer segíthet a legjobban. Például, mert egyes pályázatoknál ez előfeltétel, ha úgy tetszik beugró. Akár úgy, hogy kizáró ok a hiánya, akár úgy, hogy csak ponthátrányt jelent. Vagy nem lehet beszállítója egyes multiknak. Egyáltalán, mérlegelés nélkül. Vagy csak úgy egyszerűen szeretné, ha szabályozottabban működne cége. Mindenki tudná, hogy kinek, mikor, mi a dolga. Aztán meg azt is, hogy az egyes részfolyamatokban melyiknek mi a szerepe, valamint azok hogy hatnak egymásra, hovatovább hogyan alkotnak rendszert. 

Jelentkezett-e már Önnél akár csak egyetlen olyan felkészítő cég is, akinek vezetője azt mondta volna, hogy nem ők a legjobbak a minőségirányítási rendszerépítésben. Ehelyett viszont ajánlotta volna saját konkurenciáját, tudván, hogy az a cég alkalmasabb az adott feladatra, így Ön jobban jár. Hiszen az ISO-rendszerek sem egyformák! Nem is lehetnek, mert a cégek sem azok. Ugye nem? Hát akkor hogy lenne jó mindenkinek ugyanolyan? Vagy mondta-e már Önnek tréningcég vezetője, hogy ugyan ők is tartanak értékesítési tréningeket, de az Ön üzletkötői most mégis menjenek inkább a másik cég tréningjére? Mert ott magasabb a színvonal, gyakorlatiasabb ismereteket lehet szerezni. Így Ön megint csak jobban jár. Ugye, ugye? 

Nos akkor mit is csinálnak a Darth Vaderek? Vezetik Önt, vagy megvezetik? 

Lehet, hogy az utóbbit. Mi több, akár háromszorosan is! Ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy azt a leginkább megfelelő menedzsment eszközt ajánlják, azt választjuk ki és alkalmazzuk, amely a legjobb eredményt hozná az akkor és ott felmerült konkrét problémáink megoldására. Még abban az esetben sem nyertünk biztosan, ha az alkalmazott menedzsment eszköz megfelelő is, mert annak "szállítója", vagyis a kiválasztott menedzsment szolgáltató cég nem valószínű, hogy a leginkább alkalmas számunkra akkor és ott. De még ha az optimális menedzsment eszközt alkalmazzuk is, ráadásul kiválasztott menedzsment szolgáltató cégünk is megfelelően profi, akkor sem biztos, hogy a velünk foglalkozó szakember "személyes minősége" - tudása, tapasztalata, hozzáállása - maradéktalanul kielégíti igényeinket. 

Egy laptop nem eléggé körültekintő kiválasztásával (ma már csak) mintegy 120-150 ezer Ft-ot kockáztatunk. Egy nem megfelelően hasznosuló három napos értékesítési tréninggel három főre ennek kb. a 4-6-szorosát, egy nem megfelelő eredménnyel működő ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszerrel, pedig a laptop árának kb. a 8-10-szeresét! Persze ezek csak a közvetlen költségek, a járulékosak, mint tudjuk még ezeknél is nagyobbak lehetnek. 

De az igazi veszteség mégcsak nem is ez! Hanem az, hogy amíg haszontalan dolgokra fecséreljük időnket, energiánkat és pénzünket, addig nem a megfelelővel, a leginkább hasznossal, legtöbb eredményt hozóval foglalkozunk. 

Az ún. "elsűllyedt költségekről" meg már nem is szólva. Behúzzuk a kéziféket, ahelyett hogy a gázt nyomnánk. Pedig, a konkurencia nyomja ám, kíméletlenül! Több ilyen, nem kellően megalapozott vezetői döntéssel, azok következményeivel kockára tehetjük akár cégünk jövőjét is. Azért valljuk be legalább magunknak, más kategória egy nem egészen megfelelő laptop és egészen más egy vállalkozás jövője. Ugye ebben egyetértünk? 

Értékes, hasznos menedzsment megoldásokat viszont csak a legjobbaktól, illetve az arra leginkább alkalmasaktól várhatunk. A Jediktől. Ugye, ebben is egyetértünk? 

Optimális menedzsment megoldásokat csakis a Jediktől várhatunk!